Foodpersonality: Sligro stapt ook op de bezorgfiets, met Mr. Butler

Sligro Food Group start begin komende maand met ‘Mr. Butler’. Een bezorgdienst. Ja, met fietsjes in een bepaalde kleur en zo. Niet meteen landelijk. Eerst maar ‘s beginnen in twee steden, Den Bosch en Nijmegen.

Sligro maakt het initiatief al bekend onder afnemers van Sligro, dus de ondernemers in de horeca en foodservice. Het gaat erom dat ondernemers kunnen kiezen tussen ofwel ‘bestelplatform voor afhalen en zelf bezorgen’, ofwel ‘bestelplatform met bezorgservice’. Daarnaast biedt Sligro de klant, dus de consument die bestelt, een voordeel door er een spaaractie aan te koppelen.

En nu we het zo bedenken: Sligro Food Group is als grote marktpartij in horeca en foodservice natuurlijk extra veel geplaagd door de lockdown en de gesloten horeca van afgelopen maanden, maar daarnaast zijn de bezorgingsbedrijven als paddenstoelen uit de grond geschoten de laatste jaren, met ‘op eigen beurs’ Just Eat Takeaway, dat al lang en breed in de AEX staat, terwijl Sligro Food Group er eentje uit de ‘midkap’ers’ is.

En verder nog Deliveroo, UberEats en hoe ze ook mogen heten. Kennelijk gaat Sligro daar nu iets tegenoverstellen, ook als er momenteel geen sprake is van directe concurrentie. Maar van indirecte concurrentie is wel degelijk sprake.

Gepubliceerd op 28-07-2020

Terug naar alle persberichten
0,- 0

Je winkelmandje