Zakenkrant: Mr. Butler

Restaurants zijn voor een groeiend deel van hun omzet afhankelijk van bestel- en bezorgdiensten zoals Deliveroo en Thuisbezorgd. Die vragen voor hun dienstverlening een vergoeding van 30% met en 13% zonder thuisbezorging

Tijdens de corona-shutdown hebben restaurants veel omzet verloren. Nu ze weer open mogen, zijn ze door de 1,5 meter-regel niet in staat snel te herstellen. Bezorging blijft een noodzakelijke aanvulling. Maar dan is de vergoeding een struikelblok. Er lijkt ruimte voor andere bestel-apps. 

Horecagroothandel Sligro speelt daar op in met MrButler, een Nederlandse bestel-app. De dienst is nu beschikbaar in Venlo en vanaf eind juli ook in Nijmegen en Den Bosch. Sligro vraagt een vergoeding van 19% met en 7,5% zonder bezorging. Daarvan wordt 3% toegevoegd als inkooptegoed op rekening van Sligro. Dat gaat dus weer terug naar de horeca-ondernemer. Voornemen is MrButler ook in andere grote steden te activeren.

Gepubliceerd op 28-07-2020

Terug naar alle persberichten
0,- 0

Je winkelmandje

je winkelmandje is nog leeg
Ga naar de catalogus om te beginnen met bestellen